Çökertme'de Yangın İlk Müdahale Ekip Binası hizmete açıldı

MUĞLA'nın Milas ilçesi Çökertme Mahallesi'nde, 2021 yılındaki orman yangınlarından etkilenen bölgede, yangınlara erken müdaha...

26 Haz 2026 - 16:35 YAYINLANMA

MUĞLA'nın Milas ilçesi Çökertme Mahallesi'nde, 2021 yılındaki orman yangınlarından etkilenen bölgede, yangınlara erken müdahaleyi güçlendirmek amacıyla Yeniköy Kemerköy Enerji tarafından inşa edilen Çökertme Yangın İlk Müdahale Ekip Binası düzenlenen törenle hizmete açıldı.

Milas Orman İşletme Müdürlüğü sorumluluk alanında bulunan ve özellikle Çökertme, Bozbük, Kazıklı, Türkevleri ile çevresindeki ormanlık alanlara hızlı ulaşım açısından stratejik öneme sahip Çökertme yangın ilk müdahale ekip binası, Milas Orman İşletme Müdürlüğü koordinasyonunda gerçekleştirilen çalışmayla Yeniköy Kemerköy Enerji'nin desteğiyle inşa edilerek düzenlenen törenle hizmete açıldı. 2021 yılında Muğla'da yaşanan büyük orman yangınlarından etkilenen bölgede yer alan Çökertme yangın ilk müdahale ekip binası, yangın sezonunda ilk müdahale ekiplerinin konuşlandığı önemli merkezlerden biri olarak görev yapıyor. Merkez, çevredeki ormanlık alanlara ulaşım süresinin kısalmasına ve olası yangınların büyümeden kontrol altına alınmasına katkı sağlayacak kritik noktalardan biri olma özelliği taşıyor. İnşa edilen tesisle birlikte bölgenin yangınlara hazırlık kapasitesinin güçlendirilmesi ve ekiplerin operasyonel etkinliğinin artırılması hedefleniyor.

'İLK DAKİKALAR HAYATİ ÖNEM TAŞIYOR'

Milas Orman İşletme Müdürü Emre Ünal erken müdahalenin orman yangınlarıyla mücadelede belirleyici olduğuna dikkati çekerek şöyle konuştu: "Orman yangınlarında ilk dakikalar, yangının büyümesini önlemede en kritik zaman dilimini oluşturuyor. Bu nedenle sahada görev yapan ekiplerimizin güçlü bir altyapıya sahip olması büyük önem taşıyor. Çökertme yangın ilk müdahale ekip binasının inşa edilmesiyle ekiplerimizin çalışma koşulları önemli ölçüde iyileştirildi. Bu merkez, yangın sezonunda bölgemizde görev yapan ekiplerin daha etkin şekilde organize olmasına katkı sağlayacak. Bu anlamlı desteği nedeniyle Yeniköy Kemerköy Enerji'ne teşekkür ediyor, kamu-özel sektör iş birliğinin ormanlarımızın korunmasına önemli katkılar sunacağına inanıyoruz."

'AFETLERE HAZIR OLMAK HEPİMİZİN ORTAK SORUMLULUĞU'

Yeniköy Kemerköy Enerji Genel Müdür Yardımcısı Burak Işık ise şirketin faaliyet gösterdiği bölgede toplumsal fayda sağlayan projelere yatırım yapmaya büyük önem verdiklerini belirterek, "2021 yılında yaşanan büyük yangınların tekrarlanabileceğini düşünerek yangınlara karşı daha da güçlü bir hazırlık alt yapısının kurulmasına çok önem veriyoruz. Ormanlarımızı korumak, afetlere hazırlıklı olmak ve bölgemizin dayanıklılığını artırmak hepimizin ortak sorumluluğu" dedi.

'ORMAN GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İLE İŞ BİRLİĞİMİZ 4 MİLYON FİDANI GEÇTİ'

Şirket olarak Orman Genel Müdürlüğü ile iş birliklerinin güçlenerek devam ettiğini belirten Işık, "Orman Genel Müdürlüğü ile yaptığımız protokol kapsamında bugüne kadar, Türkiye'nin farklı bölgelerinde 4 milyonun üzerinde fidanı toprakla buluşturduk. Yine Milas Orman İşletme Müdürlüğümüz ile 576 hektar büyüklüğündeki Hüsamlar proje sahamıza 250 binin üzerinde fidan ve bitki dikimi gerçekleştirdik. Bölgenin ihtiyaçlarını kamu kurumları ve yerel paydaşlarımızla birlikte belirleyerek yatırımlarımızı sürdürmeye devam edeceğiz" diye konuştu.

Kaynak :
DHA

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: